Grevegårdens Boule

En bild

Ordföranden har ordet

2024-01-27

Vid årsstämman den 25 januari blev jag vald till föreningens ordförande. Ett hedrande uppdrag, jag tackar för det förtroendet kommer att göra allt vad jag kan för att leva upp till förväntningarna.

Vill passa på att hälsa två nya styrelsemedlemar välkomna, Britt Mari Nilsson och Peter Örström. Vill även tacka Ingmar Lidell som avgick efter långvarigt arbete i styrelsen, han går nu vidare till att ingå i valberedningen.

Vi har en del att ta tag i under året som nyss börjat, för utom att hålla igång våra träningar så har föreningen ett jubileum att uppmärksamma, 20 år sedan föreningen bildades.

Vi behöver också stärka upp vår medlemsbas med rekrytering av nya medlemar, föreningen har en hög snitt ålder och på sikt försvagar det oss. Ett projekt om hur, vem, vilka, och så vidare i frågan kommer att skapas.

Vi behöver få tag på, hitta och intressera medlemar att ta uppdrag i samband med våra större tävlingar så det blir möjligt att genomföra dessa. Tävlingarna utgör ett gott tillskott till vår ekonomi. Vi behöver även hjälp med arrangerandet av våra medlemsaktiviteter och så kallade trivselträffar.

Vi behöver ett större deltagande i våra Klubbmästerskaps tävlingar för att höja statusen på dessa. Så åter det finns en del att ta tag i och arbeta med.

Kalender över tävlingar som föreningen arrangerar och deltar i kommer att finna på hemsidan och även anslås vid banan.

Så länge ha det gött och rulla på

Reidar

Grevegårdens Boule Förening